Świat omletów

 

Jedna z moich ulubionych alternatyw do kanapek – omlet doskonale nadaje się na słodkie śniadanie lub podwieczorek. Przecięty na cztery części możemy zabrać ze sobą jak kanapkę, a jego smak zależy już tylko od naszej wyobraźni.

Składniki na 2 porcje (4 kawałki):

– 100g ugotowanego ryżu basmati lub płatki owsiane (z płatkami będzie bardziej suchy w środku)
– 3 jajka
– banan
*opcjonalnie 15g oleju kokosowego (omlet będzie wilgotniejszy w środku)

 

Powyższy skład jest bazą naszego omletu, możemy z niego zrobić “brownie” z dodatków poniżej lub np wersję cytrynową (dodając sok i skórkę z cytryny oraz ksylitol) czy piernik (dodając przyprawę piernikową domowej roboty, kakao i ksylitol) – ogranicza nas tylko wyobraźnia.

– 6 suszonych śliwek
– 20-30g ksylitolu
– czubata łyżka kakao


Przygotowanie: 

  1. Wszystkie składniki włożyć do miski, zblendować na jednolitą masę.
  2. Smażyć pod przykryciem na minimalnej ilości oleju kokosowego.
  3. Przed przerzuceniem na drugą stronę należy poczekać, aż omlet całkowicie zetnie się z wierzchniej strony.


UWAGA – W przypadku omletu na bazie ryżu polecam zsunąć go z patelni na talerz i dopiero za jego pomocą przerzucić go na drugą stronę 
(w innym wypadku omlet się złamie).

Blog kulinarny - podróżniczy Na Kulinarnym Szlaku

Powiązane posty

Domowe masło orzechowe

Domowe masło orzechowe

W tym wpisie znajdziecie bardzo prosty przepis na masło orzechowe, które możecie przygotować w domowym zaciszu. Sam, tak jak zapewne większość z Was kupowałem je jako gotowy produkt – niestety mimo plusów (chociażby wygody zakupu), ma ono w sobie również sporo minusów….

Masło klarowane

Masło klarowane

Prosty, domowy przepis na idealne masło klarowane, które jest przyjacielem każdego domorosłego wielbiciela kulinariów 😉



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *